YANG TERKINI

WTF KOT - Pasar Jual Beli Barangan Ahli Sihir Sebenarnya Wujud? (6 Gambar)

Biaq Betoi!

Percaya tak bahawa pasar barangan ahli sihir di dunia sebenarnya wujud? Bunyinya seperti pelik kan? Kami pun sangat Hairan. Tetapi itulah fakta yang perlu kita tahu. Pasar ahli sihir ini dikenali sebagai Market fetish Akodessewa Togo. Ia diiktiraf sebagai pasaran fetish terbesar di dunia, tempat di mana pengamal Voodoo boleh mencari apa-apa yang mereka perlukan untuk ritual mereka.

Amalan sihir ini dikatakan bermula di Afrika Barat, sebelum hamba - hamba abdi dibawa ke Amerika. Negara-negara seperti Togo, Ghana, atau Nigeria, masyarakat mereka mengganggap bahawa agama sangat penting. Ramai orang percaya bahagian-bahagian haiwan dan azimat pelik boleh menyembuhkan penyakit jika mereka menyembah roh dengan ritual pelik mereka. Pasar ini seolah - olah farmasi luar di mana pelbagai bahagian-bahagian binatang, patung tulang dan herba dijual dengan tujuan perubatan konvensional.



Sumber: KisahBest.my

6 comments:

  1. @Nasuha tula, ader jugak pasar jual barang sihir nih..dasat tul

    ReplyDelete
  2. ish scary... ini menggalakan sihir ni patut di bakar...tp punca rezeki dorang plak kan
    neway dah follow

    ReplyDelete
  3. @Perttzyana Alpah dkt afrika ni mcm2 smapai idupkan mayat pun boleh guna sihir..wah dah follow, thanks!

    ReplyDelete
  4. giler siott..ingatkn dlm citer harry potter jer ade...

    ReplyDelete
  5. @BLADE H haha harry potter filem bro, ini real punyer..cer google kot2 ader kayu yg harry gune tu..hehe

    ReplyDelete